14 August 2013

Zahari Tawar Diri Ketua Pemuda UMNO Besut


Layak kah Zahari Mat untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian? 

TIMBALAN Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Terengganu, Zahari Mat, 31 tahun, menawarkan diri sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Besut pada pemilihan parti itu, Oktober ini.

zahari
Zahari, anak kelahiran Kampung Lubuk Kawah, Hulu Besut, dilihat sesetengah pihak sebagai pemimpin muda yang sesuai untuk menyambung amanah dan tugas Ketua Pemuda UMNO Bahagian itu, Mohd Mahdi Musa yang kini telah dipilih sebagai ADUN Kota Putera pada PRU 13.
“Saya terpanggil untuk menawarkan diri, sekiranya diterima untuk sama-sama bekerja mengukuhkan UMNO bersama kepimpinan baru dan kepimpinan sedia ada.
“Jika ada pertandingan, harapan ahli Pemuda UMNO untuk melihat ia berlaku secara sihat dan penuh mesra sesama kita,” 
Zahari yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Seni, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), berkata, keputusannya itu bagi memperbaharui keupayaan kepimpinan agar lebih matang, pro aktif dan bersifat terbuka.
“Harapan saya mahu menawan hati orang muda bersama UMNO khususnya pengundi luar dan para pelajar di universiti serta institusi pengajian tinggi lain,” ujarnya yang juga bekas pemimpin pelajar di Unimas sekitar tahun 2003 hingga 2004 sehingga mendapat Anugerah Sri Kenyalang Unimas.
Zahari juga merupakan Yang DiPertua Gagasan Daerah Kuala Terengganu dan pernah berkhidmat sebagai Pegawai di Yayasan Pembangunan Keluarga di Besut

No comments:

Post a Comment