4 December 2013

Angkara Anak, Ibu bapa kena tangkap!!



Gambar Hiasan

BESUT - Polis menahan sepasang suami isteri dipercayai bersubahat dengan anaknya menjual air ketum di Kampung Lay Out Gerai Muda, dekat Jerteh, di sini, Ahad lepas.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, pasangan suami isteri berusia 55 dan 52 tahun itu diberkas dalam serbuan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah, kira-kira 8.30 pagi di rumahnya yang turut dijadikan tempat memperoses dan membungkus air ketum.

Menurutnya pasangan itu diberkas ketika berada di ruang tamu rumah mereka dan pemeriksaan lanjut polis menemui satu bungkusan plastik besar yang di dalamnya mengandungi 50 bungkus kecil air, dipercayai air ketum.

"Siasatan ke bahagian belakang rumah suspek pula, turut menemui satu guni lagi daun berwarna hijau seberat 15kg dipercayai daun ketum yang belum diproses", katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Kamaruddin berkata, polis turut menemui 50 lagi bungkusan kecil air ketum di belakang rumah itu yang menjadikan keselurahan air ketum yang dirampas berjumlah 100 bungkus.   

Beliau berkata, siasatan mendapati daun ketum berkenaan dijual dengan harga RM25 sekilogram manakala sebungkus air ketum yang dirampas dijual dengan harga RM2.50 sebungkus.

Katanya, suspek utama yang terbabit memproses daun ketum tersebut adalah anak lelaki pasangan suami isteri berkenaan yang tiada di rumah ketika serbuan dijalankan.

Pasangan tersebut ditahan untuk siasatan lanjut dan kes disiasat di bawah Seksyen 30(3) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.


 - Bernama-

No comments:

Post a Comment