4 February 2014

ANUAR TERSENARAI DALAM 6 TOKOH PEMBOHONG DUNIA VERSI INDONESIA




6. Anwar Ibrahim

Sosok pria mantan Wakil Perdana Menteri Malaysia ini pernah dicapot dari  jabatannya akibat kasus sodomi dan korupsi. Mantan narapidana ini justeru pantas dikenali kerana kelicikannya membohongi setiap orang Malaysia bagi melindungi kasus-kasus peribadinya itu. Antaranya yang paling diingati orang Malaysia adalah kasus pembohongan 16 September 2008 yang mana Anwar mengklaim sejumlah 80 ahli parlimen pemerintah akan menyertai front opposisi bagi membentuk sebuah pemerintahan baru.  Terkini Anwar akan mengikuti sebuah kontestan pemilihan wakil bagian Kajang dalam propinsi Selangor dalam ambisinya menjadi Menteri Besar (persis Gabenor Wilayah). Dalam pemilihan umum 2013 lalu Anwar ternyata masih gagal mengumpul sokongan untuk menjadi Perdana Menteri.  

Sosok pria yang rakus kuasa ini ternyata amat menyukai kaum sejenisnya terutama pria-pria ganteng. Selain itu beliau turut terkait dengan beberapa hubungan terlarang termasuk dengan isteri pejabatnya Azmin Ali dan juga pekerja seks komersial (PSK) dari negara China. 

Kelmarin dulu beliau terusir dari negara Jepang lantaran enggan menuruti aturan aparat imigrasi di negara sakura tersebut. Puterinya; Nurul Izzah kini turut tersandung dengan kasus penceraian dengan suaminya terkait kasus cemburu kerana suaminya itu berselingkuh dengan perempuan lain. Dalam masa terhampir, Anwar akan menghadapi sekali lagi kasus sodominya dengan mantan asistannya; Azlan Bukhari. Kasus ini akan terus menghantui serta menamatkan karier politiknya sebelum beliau mati...Baca lagi

No comments:

Post a Comment