30 July 2013

FILEM KOMUNIS 'THE NEW VILLAGE' HINA ASKAR MELAYU DIRAJA!!!


Langkah yang diambil oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menangguhkan terlebih dahulu tayangan filem komunis berjudul THE NEW VILLAGE, memang tepat pada masanya. Filem tersebut tidak sahaja menjadikan komunis sebagai hero dan berbohong kononnya komunis juga memperjuangkan kemerdekaan negara ini, tetapi juga cuba menerapkan idea kononnya, kampung-kampung baru yang dibina oleh British untuk menempatkan penyokong, dan chinabeng yang lain sebagai 'TANAH MEREKA', bukannya mereka menumpang di atas tanah hasil belas kasihan Sultan-Sultan Melayu.

Anehnya, ada budak-budak Melayu yang berfikiran 'baru' kononnya, terpedaya dengan taktik tersebut dan beranggapan kononnya ia tidak RASIS dan memang patut padan kerana Komunis juga adalah pejuang negara!

Pejuang negara kepala opah dia!

Penghinaan  yang dibuat oleh penerbit, penulis skrip dan pengarah filem tersebut ke atas orang Melayu dan Islam di negara ini, begitu ketara. Selain menjadikan seolah-olah Tanah Melayu pada waktu itu hanya berkerajaan British dan orang Melayu hanyalah pecacai yang berasal dari Sumatera dan menduduki negara ini sama seperti mereka, chinabeng yang terdesak untuk menaikkan nama komunis juga menipu fakta sejarah tentang Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) yang merupakan sebahagian daripada 7 Wasiat Raja-Raja Melayu.

Wasiat Raja-Raja Melayu yang ke 3:
'Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hak milik kamu, kami tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara;'
Dalam filem New Village, admin keliru sama ada pengarah ini betul2 tahu tentang sejarah atau tidak. Cap badge yang dipakai di beretadalah cap badge Askar Melayu, mana ada bangsa selain Melayu yang boleh masuk Askar Melayu!!!! Ini satu penghinaan!
Satu lagi, waktu dulu askar melayu tak pakai beret, dia pakai songkok! yang pakai beret cuma Special Constables. Nak kata dalam ni Special Constable pon tak boleh sebab tali pinggang SC warna hijau bukan biru!
Adakah pengarah Wong Kew Lit cuba memutar belitkan sejarah??? Atau memang xtau tentang sejarah?? Kalau prop seperti baju/pakaian pon tak betul,ada hati nak buat filem tentang sejarah!!! Kepala hotak dia lah!
KDN dan MENHAN Please take Note!!!! (SUMBER FACEBOOK)

No comments:

Post a Comment